lördag 26 januari 2013

Tjejkväll och fredagsmys...

Är vad jag och Mosis hade tänkt passade på att ha när pappa skulle ur huset igår, men så blev det inte... Danne kunde helt enkelt inte slita sig från oss:-)

Startade gårdagen med en kort jogg  och armar på gymmet, lite annorlunda upplägg på passet denna morgon... Endast ett dropset på varje övning med undantag från den sista.
Körde på en vikt där jag uppskattade att jag skulle orka mellan 6-12reps och sedan sänkte jag vikten med 50% och var tvungen att göra det dubbla repsanatalet:-)

Tidigare i veckan kördes dessa pass...
I onsdags blev det en kort jogg på morgonen, framsida ben på gymmet och sedan även baksida ben på eftermiddagen.
Igår blev det ingen jogg men 30min på maskinen och sedan ett snabbt tuttpass:-)

Bänk vs pecdec (50kg)
70kg x 15reps
90kg x 7reps
110kg x 3reps

Lutande  hantelpress vs flyes i cc (30kg)
30kg x 12reps
32.5kg x 6reps (... Och här dog jag!:-))

Wide chest press vs liggande flyes i cc (18kg)
40kg x 10reps
50kg x 6reps

Lutande bänk i smithen vs pressar i makin (50kg)
50kg x 15reps

Enarms i cc (9,14, 18kg)

Men åter till fredagen...
Efter morgonpasset blev det några timmars jobb och sen äntligen kände jag att den efterlängtade helgen började göra sitt intågande!
Danne hämtade upp mig efter jobbet och sedan tog jag och Mos bilen till affären för att välja de bästaste godisarna och lite annat smått och gott inför kvällen:-)
Efter att Mos valt 20 godisar med väldig omsorg, åkte vi hem och gjorde hennes önskemiddag... Bullens korv med bröd, haha:-D
Den lilla damen har inga högre krav när det kommer till gourmemiddagar;-)
Sedan blev det fredagsmys i soffan för hela slanten!

Idag blev det total vila från styrketräningen men drygt 60min cardio på gymmet startade jag upp dagen med, efter det blev det påfyllning av kylen innan jag skyndade mig hemåt...
Väll hemma blev det världens mysigaste mysmorgon med Moa, vi såg Karlsson på taket och bananer i pyjamas i hennes säng<3

När vår lilla sjukligen sedan steg upp och vi ätit lunch for vi iväg på lite äventyr, ett besök till Jula och sedan premiärbesök på fantasyland:-)

Nu sitter vi i soffan och njuter av en bra dag, en härlig helgen och hur fint vi fått för Danne har just kaklat färdigt i köket och vardagsrummet!:-D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar