fredag 8 mars 2013

Tvångstankar och fuskmetoder men viktigast av allt...

... det är helg!!!:-D
Och inte vilken helg som helst utan en ledig en!:-)

Igår efter middagen for Danne till Iksu för att möta upp Z och Mos som hade avslutning på simskolan, men jag valde att stanna hemma iom att jag inte hunnit duscha eller knappt ätit sen jag kom hem från jobbet...
Skönt att få ta det lugnt och stressa ner, så efter maten hoppade jag in i duschen och sedan tänkte jag att jag bara skulle lägga mig på sängen och vila tills Danne kom hem igen...
Haha, vem försökte jag lura eg!:-D
Självklart somnade jag och inte orkade jag stiga upp när Danne kom heller , blev med andra ord en tidig kväll:-)

Men de där extra timmarna var nog välbehövliga för jag fick en riktigt bra start på denna Fredag!
Den korta löpturen till gymmet denna morgon kändes seg men väl på gymmet fick jag ett energirus... Valde att köra 30min cardio på crossen och jag bara flög fram, utan att ens behöva anstränga mig körde jag idag 200 strides längre än vad det brukar bli:-)
Efter det blev det en bänkpyramid, försökte köra hyfsat strikt halva pyramiden men efter det blev det allt utom strikt iom att jag fick en lätt "tvångstanke" att jag var tvungen att göra minst ett reps mer... Annars skulle det betyda otur:-)

60kg x 20reps
70kg x 15reps
80kg x 10reps
90kg x 6reps
100kg x 4reps
110kg x 2reps
120kg x 1reps
110kg x 3reps
100kg x 5reps
90kg x 7reps
80kg x 12reps
70kg x 18reps
60kg x 22reps




Tidig dag på jobbet gjorde att jag och Danne fick möjlighet att köra ett pass tillsammans, älsklingen var sugen på bröst och jag tänkte att jag skulle chocka musklerna lite så ett till bröstpass blev det!:-D
Nu sitter vi och njuter i soffan efter en god middag med mysigt sällskap av Dannes mamma och bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar