tisdag 5 mars 2013

Plus på karmakontot men minus på sovkontot...

Helgen den var bra, mysig Fredagskväll, lugn Lördag och effektiv Söndag:-)

Fredagen bestod av morgonträning, kortdag på jobbet och sedan var det tänkt att det skulle blivit ett eftermiddagspass men eftersom vi bägge somnade och vaknade vid middagstid fick det bli ett kvällspass:-)
När vi kom hem blev det sedan soffmys, en och annan drink (utan protein;-)) och film!
Måste få skryta och säga att jag höll mig vaken till runt 02, det ni!:-D

Lördagen startades upp med cykeltur till gymmet i snöstorm och sedan 1h cardio på gymmet.
Hem för frulle och jobbfix och sedan efter middagen (och en tupplur för mig) så for vi till gymmet och körde ett axelpass.
Till vår stora glädje hade plogen varit förbi när vi kom hem så vi fick oss allt 30min bonuscardio iform av snöskottning... Vilket j**la staff!:-P
Men det var desto skönare sen att få komma in, ta en dusch och dö i soffan:-D

På Söndagen kände jag mig lat så tog bilen till gymmet, värmde upp på trappmaskinen och sedan blev det ett baksida benpass:-)
Eftersom jag inte börjar förrän 12 på söndagar så för jag hem och skottade, förenade lite nytta med nöje med andra ord;-)
Efter det gjorde jag ngt jag tänk göra i några veckor... Jag bakade bullar!:-D
Effektiv start på dagen, käkade lunch och fick sedan skjuts till jobbet...
Kände mig söndagsseg när jag komme hem så det blev middag och sedan blev det inte så många mer knop gjorda:-)



Gårdagen då?
Framsida ben på morgonen och sedan jobb men det blev en monsterdag på jobbet! Började 07.00 och chekade ut 22.00...
Många sjuka så blev både ett dagpass och ett kvällpass och efter 15 timmar var jag gode less och trött kan jag lova, tokdog i sängen innan huvudet hunnit landa på kudden:-)





Hoppas på att detta bidrar till bra karma även om det inte var helt optimalt för mig iom att jag imorse steg upp som jag brukar.
Hade lite svårt att somna om efter jag vaknat, så i väntan på att gymmet skulle öppna blev det en morgonjogg på 10km...
Efter det blev tog jag bilen och körde ett snabbt och effektivt chinspass innan det var inställelse på jobbet klockan 07.00:-)

Blev kortdag idag på jobbet som kompensation för igår så Danne hämtade mig direkt efter jag slutat och sedan for vi hem och chillade en stund innan det blev lite eftermiddagsrygg på MB.
Väldigt tempofyllt ryggpass, var inte tokstark men kontakt fick jag allt!:-)



Nu har vi återigen landat hemma och avnjuter en Tisdagsmiddag bestående av hemmagjord kålpudding, blir nog nattning tidigt ikväll för känner mig (över)trött:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar